Med Spineweb Ärendehantering får ni full koll på de ärende som företaget behöver hantera och agera på inom en given tidsram!
Spineweb ärendehanteringssystem
Ecowise har, sedan 2006, utvecklat Spineweb – en molntjänst för webbaserade ledningssystem. Under åren har Spineweb vuxit till ett komplett ärendehanteringssystem för att skapa och driva ledningssystem. Med hjälp av Spinewebs ärendehanteringssystem får ni full kontroll över ärendehanteringen.
I verktyget kan valfria typer av ärenden hanteras, såsom reklamationer, klagomål, avvikelser, olyckor, tillbud, förbättringsförslag och handlingsplaner. Kvalitetsstandardens krav på definition av ansvar, resurser, korrigerande och förebyggande åtgärder uppfylls på ett smidigt sätt utan att arbetsgången blir onödigt krånglig och byråkratisk. Med Spineweb Ärendehantering ser du helt enkelt till att saker blir gjorda av rätt person och inom rätt tid, samtidigt som du får överblick och spårbarhet över verksamhetens samtliga ärenden.
Smarta funktioner ser till att arbetet utförs effektivt
- Överskådlig visning av ärendets status,
- Sökbar, sorterbar och filtrerbar tabell för snabb åtkomst till rätt information,
- Fritt valbara fält för ifyllnad baserad på ärendetyp,
- Valbara fält kan visas upp som egna kolumner,
- Möjlighet att ladda upp olika typer av filer till ärendet,
- Automatiska mail vid t.ex. uppdateringar eller passerade åtgärdsdatum.
Rapportera ärenden på några sekunder
Med funktionen ”Snabbärende” kan du enkelt rapportera in ett ärende via mobilen eller surfplattan. Här kan du också bifoga en bild för att förstärka beskrivningen av ärendet, till exempel ett förbättringsförslag eller en avvikelse, vilket kan rapporteras in direkt när du identifierar ärendet.
Det är även möjligt att plocka fram statistik kring inrapporterade ärenden utifrån en viss tidsperiod och vem/vilka ärendet berör. Statistiken beskriver uppdelningen av olika ärendetyper och inrapporterad kostnad för urvalet.
Fördelar med ett ärendehanteringssystem för ledningssystem
- Effektivisering: Ett ärendehanteringssystem organiserar era ärenden till en central plats, vilket minskar tiden som läggs på att följa upp ärenden manuellt. Med hjälp av automatiserade processer kan man också se till att ärenden hanteras inom utsatta tidsramar.
- Bättre översikt och spårbarhet: Med en tydlig översikt av alla pågående och avslutade ärenden kan ni enkelt följa upp status och säkerställa att inget glöms bort. När hela ärendeprocessen är spårbar får man också bättre insikt i hur ärenden hanteras och var förbättringar kan göras.
- Standardisering av processer: Standardiserade rutiner och arbetsflöden minskar risken för fel och missförstånd, vilket gör hela processen mer effektiv.
- Värdefulla insikter: När ni samlar in och analyserar data från ärenden får ni värdefulla insikter vilket gör att ni kan fatta bättre beslut.
- Minskade kostnader: Genom att automatisera och effektivisera ärendehanteringen (Förslag: lägg in länk till text om ärendehantering) sparar ni tid och pengar eftersom mindre tid slösas bort på manuella processer.
Redo att starta upp ditt ärendehanteringssystem?
Vi hjälper dig, välkommen att kontakta oss idag eller läs mer om hur ärendehantering kan effektivisera ert företag.